SRB2 Message Board  

Go Back   SRB2 Message Board > Search Forums

Showing results 1 to 25 of 500
Search took 0.14 seconds.
Search: Posts Made By: Chimera
Forum: Kart Characters 08-18-2020
Replies: 8
Views: 5,785
Posted By Chimera
defender of the future, offender of the...

defender of the future, offender of the racetrack.



This is the most important feature.
Forum: General Discussion 08-04-2020
Replies: 3,541
Views: 1,239,989
Posted By Chimera
A before/after comparison for one of my favorite...

A before/after comparison for one of my favorite challenges when working on Season 3 of Castlevania (context: i'm a compositor which means I do this...
Forum: SRB2 Discussion 06-30-2020
Replies: 534
Views: 65,700
Posted By Chimera
SSN's talking about JTE's code that they made...

SSN's talking about JTE's code that they made independently in their own projects (such as SRB2JTE etc), not Ash's code.

GPL / General Public License means any code you make under it is up for...
Forum: SRB2 Discussion 06-30-2020
Replies: 534
Views: 65,700
Posted By Chimera
I can't and won't speak for Ash. I will say, I'm...

I can't and won't speak for Ash. I will say, I'm gonna give you the benefit of the doubt that you're not backpeddling, and -- because this is a very serious topic that rightfully has everyone on...
Forum: Help 06-30-2020
Replies: 6
Views: 403
Posted By Chimera
You can probably ask an admin, especially in the...

You can probably ask an admin, especially in the discord server, if they can nuke your account. Usually nuking your own account isnt a thing you can do in old forums, sadly.
Forum: SRB2 Discussion 06-29-2020
Replies: 19
Views: 4,530
Posted By Chimera
Yeah it'd be wild seeing a Pi try running either...

Yeah it'd be wild seeing a Pi try running either act of Castle Eggman.

I'd bet money on that chugging / being impossible lol
Forum: SRB2 Discussion 06-29-2020
Replies: 534
Views: 65,700
Posted By Chimera
Hero worship can be one hell of a drug. A...

Hero worship can be one hell of a drug.

A lot of my formative years were involved in this community, playing the game ever since 1.09.4a, and Ive met tons of people i've considered friends, a...
Forum: Characters 12-25-2019
Replies: 34
Views: 15,562
Posted By Chimera
and on the 3rd 2.X release, he rose again ...

and on the 3rd 2.X release, he rose again

Lol i cant wait for maps that take advantage of his abilities, like long stretches of nothing / alternate routes to take when you noclip over a floor or...
Forum: Lua 12-23-2019
Replies: 16
Views: 5,031
Posted By Chimera
they probably chose spin because SRB2 is...

they probably chose spin because SRB2 is effectively a 2 button game in single player, and going beyond that would kinda make it feel "not the same."

That said yeah it'd probably be cleaner to...
Forum: Lua 12-23-2019
Replies: 5
Views: 3,626
Posted By Chimera
Yeah this really should be in the base game :V...

Yeah this really should be in the base game :V it's so fun!!!

Maybe a bit unrefined tho, heh
Forum: Characters 12-23-2019
Replies: 18
Views: 12,282
Posted By Chimera
I mean.... yeah. That ability alone would make...

I mean.... yeah. That ability alone would make Amy's playstyle feel so much better, not really sure why it was removed. Because it'd be too complicated? Because it'd be too much like SA?

I don't...
Forum: Levels 12-15-2019
Replies: 46
Views: 17,028
Posted By Chimera
These levels feeling so barren/unfinished/ in...

These levels feeling so barren/unfinished/ in some ways un-designed compared to the latest release's levels just makes me appreciate 2.2 SOOOO much more.

2.0/2.1 definitely added a ton to the game...
Forum: Miscellaneous 12-15-2019
Replies: 7
Views: 5,382
Posted By Chimera
Sweet, more steps to make this game feel more...

Sweet, more steps to make this game feel more "official."

If I get back into using my VR setup to play games in a virtual theater this'll come in handy (I dont usually use steam for much else...
Forum: SRB2 Discussion 12-11-2019
Replies: 76
Views: 5,592
Posted By Chimera
Yeah every song in this OST is a banger. ...

Yeah every song in this OST is a banger.

I'll actually be pretty sad if the music going forward gets seriously changed lol. Eggrock, BOTH 1 and 2, are outright jams and ER2 is actually some of my...
Forum: Editing Help 12-08-2019
Replies: 1
Views: 456
Posted By Chimera
Short answer: no, at least not right now. ...

Short answer: no, at least not right now.

Long answer:

One thing to keep in mind is that SRB2 and other Doom-style levels don't actually use 3D geometry in the traditional sense at all; they...
Forum: Official Kart Releases 11-16-2018
Replies: 151
Views: 683,797
Posted By Chimera
https://i.imgflip.com/1ualhp.jpg Amazing...

https://i.imgflip.com/1ualhp.jpg


Amazing job everyone involved. Excellent, excellent work, cant wait to go racing myself.
Forum: Video Games 08-10-2018
Replies: 1
Views: 1,799
Posted By Chimera
This game is heat. Straight up. Played it...

This game is heat. Straight up.

Played it with a friend during the Smash event Low Tier City 6, and got my friends who went /w me to Evo to play it as well. It's INSANELY fun, with characters like...
Forum: SRB2 Discussion 09-28-2016
Replies: 135
Views: 76,432
Posted By Chimera
https://www.youtube.com/watch?v=1htPjP1fTC0 ...

https://www.youtube.com/watch?v=1htPjP1fTC0

IGN seems to forget it isn't 2000 anymore.
Forum: SRB2 Discussion 09-27-2016
Replies: 135
Views: 76,432
Posted By Chimera
The lack of such a relevant topic is why i posted...

The lack of such a relevant topic is why i posted it here :p guess I can retroactively rename the topic "Unexpected news coverage thread" if ya want.
Forum: SRB2 Discussion 09-27-2016
Replies: 135
Views: 76,432
Posted By Chimera
SRB2's picking up news coverage... again.

And it's all thanks to this guy.

http://www.youtube.com/watch?v=SjuQrnB73XU

It's like the first time this thing's got sizeable coverage since that magazine.
Forum: General Discussion 05-19-2015
Replies: 3,541
Views: 1,239,989
Posted By Chimera
Motion Graphics counts as art yes? ...

Motion Graphics counts as art yes?

https://www.facebook.com/video.php?v=829527340429504

The World Ends with You tribute video. Did this for a college assignment :B
(watch in HD please!)
Forum: SRB2 Discussion 01-23-2015
Replies: 34
Views: 14,445
Posted By Chimera
Well the thing is, they ARE apps if you download...

Well the thing is, they ARE apps if you download them for Metro.




The thing people really, really don't understand about Windows 8, especially if they only use its desktop interface, is the...
Forum: Editing 12-14-2014
Replies: 451
Views: 193,614
Posted By Chimera
Nev3r what have you done

Nev3r what have you done
Forum: Editing 09-04-2014
Replies: 312
Views: 105,123
Posted By Chimera
Holy damn these things look AWESOME! I really...

Holy damn these things look AWESOME! I really want to play that halloween map, it looks sick. The colors and design are just fantastic! And looks well constructed as a level too.

I'll never...
Forum: General Discussion 09-04-2014
Replies: 3,541
Views: 1,239,989
Posted By Chimera
This is becoming less "post your pics/art" and...

This is becoming less "post your pics/art" and more "post whatever you think looks cool" but I digress

Updated character design (made his hair more cool but unintentionally looks like Kakashi now)...
Showing results 1 to 25 of 500

 
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:03 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2020, vBulletin Solutions, Inc.